Nieuwe virtuele film promoot Antwerpen in binnen- en buitenland
De stad Antwerpen lanceerde gisteren een gloednieuwe virtual reality film van Antwerpen waarmee u de stad van op afstand kan ontdekken in 3D en met een 360° zicht. De film neemt kijkers in enkele minuten mee door de stad: kijk mee over de schouder van een diamantslijper, vlieg door de lucht op een havencontainer, sta naast het zelfportret van Rubens, geniet van een balletvoorstelling terwijl u tussen de dansers staat - en veel meer. Geïnteresseerden kunnen de app ‘Atypical Antwerp’ downloaden bij de Google Play Store of iOS App Store. De film is beschikbaar in het Nederlands en het Engels. “Wie de film bekijkt met een virtual reality bril krijgt een unieke 3D-ervaring waardoor het lijkt alsof je echt op de getoonde locatie staat met een zicht van 360°”, zegt burgemeester Bart De Wever. “Deze innovatieve techniek is sterk in opmars.
Digitaal visitekaartje
Voor Antwerpen is het een perfect atypisch digitaal visitekaartje.” De stad zal dit product inzetten in haar stadspromotie in binnen- en buitenland. De film zal als marketingtool gebruikt worden tijdens acties, beurzen en sales calls om zo potentiële bewoners, bezoekers, ondernemers en studenten enthousiast te maken over Antwerpen. Via de app kan gratis een kartonnen virtual reality bril besteld worden. Maar ook zonder bril kan u van de film genieten; niet in 3D, maar nog steeds met een unieke ‘360 graden’-beleving. Door het toestel te draaien, kijkt u rond op de locatie. Dit pinksterweekend lanceert de stad alvast een eerste actie in samenwerking met de Antwerpse hotels waarbij elke hotelgast een kartonnen bril op zijn kamer zal vinden.
Antwerpen mee naar huis nemen
“Zo kunnen bezoekers een stukje Antwerpen mee naar huis nemen om hun bezoek te herbeleven, herinneringen te delen met vrienden en familie en zo te tonen waarom de stad een bezoek waard is”, zegt Koen Kennis, schepen voor toerisme. “Antwerpen is een van de must sees van West-Europa. Als Antwerpenaars zijn we terecht fier op onze stad. En dat mogen we nog vaker tonen, zéker over de landsgrenzen heen.” Ook Didier Boehlen, voorzitter van de Antwerp Hotel Association, is zeer enthousiast over de actie: “De VR-bril is een leuke verrassing en een extra beleving voor onze gasten gedurende hun verblijf. Het versterkt de reputatie van Antwerpen als een levendige bestemming met sterke troeven om te ontdekken, wat wij als sector steeds toejuichen. Daarom zijn wij zeer tevreden met deze actie en is het een perfect Atypische actie die de stad Antwerpen alleen meer aantrekkelijk maakt."